Porównanie supersamochodów (finał)

Ferrari 458 Italia

Dominujące wrażenie: włoskie Porsche.

Silnik: pod każdym względem perfekcyjny; bardzo wysilony, bajecznie obrotowy, mocny już od dołu. W bezpośrednim porównaniu z doładowanymi monstrami w rodzaju GT-Ra nie ma aż takiego zalewu momentu, ale w kategorii wolnossącej to jeden z najlepszych silników trakcyjnych wszechczasów.

Zawieszenie: kompetentne, relatywnie miękkie, z duzym zakresem elektronicznej regulacji; bardzo dobrze wybiera i jednocześnie kontroluje przechyły nadwozia.

Hamulce: idealne, wszystko dokładnie takie jakie być powinny.

Ergonomia: dopracowana znacznie ponad poziom F430. Nie ma tu już takiej ascezy rasowej maszyny, ale wszystkie zmiany są in plus.

Prowadzenie: tylnonapędowe w najlepszym tego słowa znaczeniu; relatywnie spore przechyły pomagają autu współpracować z drogą.

Subiektywnie: Ferrari bez wad. Niezwykle dojrzały samochód łączący lekkość i bezproblemowość małego Ferrari z potężnymi osiągami.

Ferrari 430 Scuderia

Dominujące wrażenie: wyścigówka.

Silnik: niesamowity! Furia, wściekłość, agresja i nieposkromiony apetyt na obroty. I ten dźwięk…

Zawieszenie: nadwozie zdaje się leżeć na kołach, koła zdają się ocierać o błotniki i leżą pochylone w grubych negatach. Wygląda, jakby nie miało prawa działać na niczym innym niż lustrzanie gładkim torze. A sprawdza się fenomenalnie na drodze. Nawet wybiera nierówności.

Hamulce: przepotężne. 400-milimetrowe tarcze karboceramiczne zatrzymują to lekkie Ferrari w miejscu z dowolnych prędkości. Idealnie sztywny pedał hamulca – działa od pierwszego muśnięcia i pięknie stopniuje siłę hamowania na dalszych stopniach wciśnięcia. Aż się prosi o obsługiwanie lewą nogą.

Ergonomia: goła blacha, widoczne spawy, kubełki, szelki

Prowadzenie: absolutnie idealne; auto jest przyklejone do drogi i pozwala na jazdę z prędkościami, przy których pierwszy wysiada rozsądek.

Subiektywnie: Supercar Club Poland ogłasza przetarg na dostawę Ferrari 430 Scuderia!

Kamil / Supercar Club Poland

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *